Després de cercar els plans d’integració de les TIC del Govern Balear, hem trobat un document powerpoint sobre la infraestructura i organització del model d’integració de les TIC a les Illes Balears. La presentació es presenta de la següent manera:
Aspectes Generals:
- Objectius Generals
- Objectius Específics
- Agents
- Infraestructures
- Usos educatius i serveis
- Evolució del procés d'implantació
Aspectes de la implementació en els centres:
- Objectius en el centres
- Recursos tècnics i infraestructures
- Organització i elements del domini
- Estructures i equipaments
- Serveis
- Usuaris
Els usuaris i la utilització dels recursos:
- Tipologia d'usuaris
- Instruccions bàsiques d'accés i ús dels recursos
Reflexions sobre la fonamentació teòrica de la integració curricular de les TIC:
- Diferents metàfores i interpretacions
- Necessitat de sistematització: les competències bàsiques en l'ús de TIC
- Un enfocament possible
- Aportacions de les TIC com a instruments cognitius i eines comunicatives
- Aplicacions i recursos possibles per a la integració curricular
La Formació del Professorat:
Aquesta informació l’hem extreta de la pàgina web oficial de la Conselleria d’Educació, però l’hem volguda esmentar per remarcar quins són els objectius i l’estructura de la presentació. En aquesta pàgina web, podeu trobar aquesta presentació, anant a “Integració de les TIC a l’Educació”
8.2 La importància de la coordinació i gestió: el coordinador/a TIC a un centre: funcions i actuacions.
El coordinador de les TIC a l’escola té un paper fonamental per al bon desenvolupament d’aquesta àrea. S’espera d’ell que sigui un líder clau a l’escola, ja que ha de ser una persona que tingui un bon coneixement de les TIC i que sigui una persona innovadora amb les mateixes. També és important que aquesta persona sigui un bon gestor, ja que a nivell econòmic, aquesta àrea és una de les que més pressupost necessiten, no només per la compra del material, sinó també pel seu manteniment. Pensam que el mestre i/o coordinador de TIC, no ha de ser un tècnic informàtic, però ha de poder resoldre problemes bàsics, ja que així gestionarà millor la part econòmica..
Algunes de les funcions i actuacions del coordinador de TIC, creiem que han de ser:
- Conèixer les necessitats de formació dels docents, els materials curriculars i saber quin equipament hi ha de noves tecnologies al centre.
- Coordinar la integració de les Noves Tecnologies al currículum.
- Ha de tenir una bona organització i una bona gestió dels recursos del centre.
- Ha de saber informar al professor sobre els diferent tipus de material multimèdia que hi ha per aplicar a la seva assignatura.
- Ha de poder ajudar als altres mestres, preparant les classes i estant present a les primeres sessions.
El coordinador de les TIC és un mestre que té com a objectiu la inclusió de les tecnologies de la informació i de la comunicació en l’educació i fa un treball de caire pedagògic.
No hay comentarios:
Publicar un comentario