lunes, 6 de junio de 2011

ACTIVITAT 8: La integració de les TIC al sistema educatiu

8.1. Identificar i resentar: plans d'integració de les TIC del govern balear, altres plans d'iniciativa pública o privada.
Després de cercar els plans d’integració de les TIC del Govern Balear, hem trobat un document powerpoint sobre la infraestructura i organització del model d’integració de les TIC a les Illes Balears. La presentació es presenta de la següent manera:
Aspectes Generals:
    1. Objectius Generals
    2. Objectius Específics
    3. Agents
    4. Infraestructures
    5. Usos educatius i serveis
    6. Evolució del procés d'implantació



Aspectes de la implementació en els centres:
    1. Objectius en el centres
    2. Recursos tècnics i infraestructures
    3. Organització i elements del domini
      1. Estructures i equipaments
      2. Serveis
      3. Usuaris


Els usuaris i la utilització dels recursos:
    1. Tipologia d'usuaris
    2. Instruccions bàsiques d'accés i ús dels recursos


Reflexions sobre la fonamentació teòrica de la integració curricular de les TIC:
    1. Diferents metàfores i interpretacions
    2. Necessitat de sistematització: les competències bàsiques en l'ús de TIC
    3. Un enfocament possible
    4. Aportacions de les TIC com a instruments cognitius i eines comunicatives
    5. Aplicacions i recursos possibles per a la integració curricular


La Formació del Professorat:
Aquesta informació l’hem extreta de la pàgina web oficial de la Conselleria d’Educació, però l’hem volguda esmentar per remarcar quins són els objectius i l’estructura de la presentació. En aquesta pàgina web, podeu trobar aquesta presentació, anant a “Integració de les TIC a l’Educació”


8.2 La importància de la coordinació i gestió: el coordinador/a TIC a un centre: funcions i actuacions.

  El coordinador de les TIC a l’escola té un paper fonamental per al bon desenvolupament d’aquesta àrea. S’espera d’ell que sigui un líder clau a l’escola, ja que ha de ser una persona que tingui un bon coneixement de les TIC i que sigui una persona innovadora amb les mateixes. També és important que aquesta persona sigui un bon gestor, ja que a nivell econòmic, aquesta àrea és una de les que més pressupost necessiten, no només per la compra del material, sinó també pel seu manteniment. Pensam que el mestre i/o coordinador de TIC, no ha de ser un tècnic informàtic, però ha de poder resoldre problemes bàsics, ja que així gestionarà millor la part econòmica..

Algunes de les funcions i actuacions del coordinador de TIC, creiem que han de ser:
- Conèixer les necessitats de formació dels docents, els materials curriculars i saber quin equipament hi ha de noves tecnologies  al centre.
- Coordinar la integració de les Noves Tecnologies al currículum.
- Ha de tenir una bona organització i una bona gestió dels recursos del centre.
- Ha de saber informar al professor sobre els diferent tipus de material multimèdia que hi ha per aplicar a la seva assignatura.
- Ha de poder ajudar als altres mestres, preparant les classes i estant present a les primeres sessions.
   El coordinador de les TIC és un mestre que té com a objectiu la inclusió de les  tecnologies de la informació i de la comunicació en l’educació i fa un treball de caire pedagògic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario